Persoonlijke benadering
Nyenborgh Group
Professionele dienstverlening
Verantwoord ondernemen

Mandatis Claims en Services BV maakt afspraken met haar leveranciers om zoveel mogelijk digitaal te werken. Op deze wijze probeert MCS het papierverbruik terug te dringen. Daarnaast zamelt MCS haar afval gescheiden in.
Bij de aanschaf van voertuigen wordt rekening gehouden met de CO2 uitstoot. Medewerkers werkzaam op de vestigingen in Oldenzaal en Rotterdam worden gestimuleerd zoveel mogelijk per fiets of openbaar vervoer naar het werk te komen. Er is een mogelijkheid tot thuiswerken gefaciliteerd.
Fraudebeleid
Vertrouwen is een belangrijke pijler in de relatie tussen ons en onze klanten. Toch weten we dat er altijd een kans bestaat dat klanten misbruik van dit vertrouwen maken. Wij doen actief aan fraudebestrijding om deze misstanden aan te pakken zodat goedwillende klanten geen nadeel ondervinden van kwaadwillenden.
Wat verstaan we onder fraude
De definitie van fraude : “Het misbruik maken van een verzekeringsproduct of dienst door de verzekeringnemer of verzekerde of begunstigde om een uitkering (in geld of natura) te verkrijgen waarop men geen recht heeft”.
Voorbeelden zijn:
-
Verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie of informatie bewust achterhouden
-
Liegen over de oorzaak van een schade
-
Nota’s vervalsen of bedragen op nota’s aanpassen
-
Een hoger bedrag opgeven dan de werkelijk geleden schade
-
Een schade in scéne zetten
Wat doen we om fraude te voorkomen
Bij het accepteren van een verzekering en bij het behandelen van schadeclaims voeren we diverse controles uit. Daarbij kan het noodzakelijk zijn om nader onderzoek te doen. Wanneer wij vermoeden dat er sprake is van fraude informeren wij de betreffende verzekeraar. Zij zullen het onderzoek dan overnemen.
Welke maatregelen kunnen er worden genomen ingeval van fraude
-
De verzekering wordt opgezegd, dat kan ook gelden voor andere verzekeringen;
-
De schade wordt niet vergoed;
-
Een uitgekeerde schade wordt teruggevorderd;
-
Er wordt aangifte gedaan bij de politie;
-
De fraudeur wordt op een interne incidentenlijst geplaatst;
-
De fraude wordt gemeld bij de Stichting CIS, die een incidentenregistratie bijhoudt. Dit register wordt ook door andere verzekeraars in Nederland geraadpleegd.
We moeten optreden tegen fraudeurs ! Dat zijn we verplicht!
Daarom voeren we een actief fraudebeleid en nemen we consequenties tegen elke vorm van fraude.
Klachtenprocedure
Wij besteden voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is horen wij dat graag van u, want klachten over onze dienstverlening nemen wij zéér serieus. Zo kennen wij een interne klachtenprocedure en zijn wij aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).
Wanneer u een klacht heeft dan kunt u dat per email of brief aan ons kenbaar maken tav onze klachtenfunctionaris. Onze gegevens zijn:
- Mandatis B.V.
- postbus 314
- 7570AH
- Oldenzaal
- 088 7373220
- klachten@nyenborgh.nl
Wanneer wij uw klacht hebben ontvangen dan ontvangt u van ons binnen 7 werkdagen dagen een schriftelijke bevestiging. Binnen 14 dagen ontvangt u van ons een eerste inhoudelijke reactie.
Wij doen er alles aan om de klacht naar tevredenheid op te lossen. Wanneer het niet lukt om tot een gezamenlijke oplossing te komen dan kunt u de klacht voorleggen aan een onafhankelijke instantie. Dit kan nadat onze interne klachtenprocedure volledig is doorlopen. We laten u altijd weten wanneer u de interne klachtenprocedure hebt doorlopen.
Hierna kunt u de klacht voorleggen aan onderstaande onafhankelijke instantie:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
(alleen mogelijk als u een verzekeringsovereenkomst via ons heeft afgesloten)
De klacht wordt alleen door het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) behandeld als je een consument of klein zakelijke ondernemer bent en de interne klachtenprocedure hebt doorlopen. Als wij u doorverwijzen naar het Kifid, kunt u de klacht binnen drie maanden daar indienen.
Indien de klacht (gedeeltelijk) betrekking heeft op het handelen of nalaten van een letselschadebehandelaar of een tuchtrechtelijk aspect heeft dan verwijst Kifid dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën). Als de klacht wordt doorverwezen, wordt u hierover geïnformeerd door het Kifid.
-
Gegevens Kifid:
-
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
-
Postbus 932572509 AG Den Haag
- Telefoon(070) 333 89 99
Rechter
Ook is het mogelijk om met uw klacht naar de burgerrechter te stappen. Wanneer u met uw klacht naar de rechter gaat kunt u niet meer naar het Kifid. Let op: als het Kifid al een bindende uitspraak heeft gedaan, dan kunt u niet meer naar de rechter. Als u naar de rechter gaat kost dat geld. Bemiddeling door Kifid is (grotendeels) gratis. Zie ook de consumenteninformatie “Een financiële klacht” van de AFM.

Conflicterende situaties
Procedure voor (mogelijk) conflicterende situaties:
Binnen onze groep voeren wij zowel de functie van bemiddelaar als gevolmachtigd agent uit. Onze bedrijfsvoering is zodanig ingericht dat de bedrijfsprocessen van onze bemiddelings- en volmachtactiviteiten van elkaar zijn gescheiden. Onze bemiddelings- en volmachtactiviteiten zijn in verschillende rechtspersonen ondergebracht, met een afzonderlijke jaarrekening.
De kwestie dient aan de directie van onze groep te worden voorgelegd.
De beslissing wordt aan betrokkenen meegedeeld en wordt vastgelegd.
Beloningsbeleid

De belangen van onze klanten staan in onze dienstverlening centraal. Het beloningsbeleid dient dat te stimuleren en te ondersteunen Om dit te realiseren is van belang dat ons beloningsbeleid zodanig is ingericht dat het bijdraagt aan het aantrekken, ontwikkelen en behouden van de juiste medewerkers, zodat we onze klanten goed kunnen bedienen.
Wij zorgen voor een beheerst beloningsbeleid zodat onze medewerkers geen (foutieve) prikkels ervaren die het klantbelang op enigerlei wijze kan schaden. Daarom ontvangen onze medewerkers een vast marktconform salaris wat niet afhankelijk is van het aantal of soort financiële producten die onze medewerker(s) adviseren. Komt het vaste salaris in aanmerking voor een verhoging, dan geldt daarvoor ook dat deze niet afhankelijk is van het aantal of soort geadviseerde producten.
Toekennen van beloningen
Het uitgangspunt van de vaste beloning is een combinatie van relevante werkervaring, werk- en denkniveau, en (organisatorische) verantwoordelijkheden die de betreffende medewerker heeft. De vaste beloning van medewerkers wordt toegekend op basis van een vooraf vastgesteld functieprofiel, opleidingsniveau, competenties en het aantal jaren relevante werkervaring.
Minstens eenmaal per jaar vindt er een functioneringsgesprek plaats tussen de leidinggevende en de medewerker over het functioneren. Hier worden eerder gemaakte afspraken geëvalueerd. Dit gaat zowel over vakinhoudelijke- als persoonlijke doelstellingen / afspraken. Dit functioneringsgesprek vormt het uitgangspunt voor toekenning van een mogelijke salarisverhoging.
Het beloningspakket wordt bij indiensttreding vastgesteld en bestaat uit meerdere elementen. Primaire arbeidsvoorwaarden zijn een basissalaris (vaste beloning per maand), vakantiegeld (8%), vakantiedagen, en een reiskostenvergoeding (0.19 cent per km). Daarnaast bestaat het beloningspakket uit een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioen, auto v.d. zaak en een telefoon, afhankelijk van de te bekleden functie.
Wettelijk kader
Wij voldoen met ons beloningsbeleid aan de toepasselijke wet- en regelgeving (Wet beloningsbeleid financiële ondernemingen) en aan de richtlijnen van de Autoriteit Financiële Markten die er op toeziet dat financiële ondernemingen een beheerst beloningsbeleid voeren.
Op grond van artikel 1:120 Wet financieel toezicht dient expliciet te worden vermeld hoeveel onder haar verantwoordelijkheid werkzame personen een totale jaarlijkse beloning van € 1 miljoen of meer ontvangen en welk bedrag de onderneming in totaal heeft uitgekeerd aan variabele beloningen. Beide komen binnen onze onderneming niet voor.

Werken bij Nyenborgh Group
Voor een overzicht van alle actuele vacatures kunt u kijken op de website van de Nyenborgh Group